Friday, August 6, 2010

NOR AZITA OSMAN HINA NEGERI JOHOR ?

*p/s ; sekadar renungan dan suara pendapat . bukan untuk memalukan orang lain .

Tidak disangka johor dihina hanya gara-gara sejenis produk biskut ! memang tak logik langsung . there's no need to insult other people place okey . JOHOR ke KEDAH ke KUALA LUMPUR ke , sama je . we are still sharing the same nationality . so , take this as a lessons and please don't try to embarrass MALAYSIA ! Sememangnya NOR AZITA OSMAN (NAO) ini telah menghina JOHOR . ada tertulis dangan jelas di halaman FB nya . Kemungkinan niat di hati hanya sekadar berbual kosong bersama rakan-rakan lain , tetapi ianya telah menjadi isu besar di seluruh Malaysia khususnya di Johor Bahru . NAO telah pun memohon maaf secara rasmi di ruangan internet , mengapa tidak kita memaafkan sajalah NAO ini . dikatakan NAO sekarang sedang mengandung . mungkin hasil daripada pembawakan budak agaknya . sesiapa yang pernah mengandung mungkin memahami situasi mengidam ni kan . Cuma salah NAO ni , dia mem-publish pengHINAan tu kepada umum .


Ramai telah sedia maklum bahawa FB merupakan satu saluran halaman sosial yang terbuka . (kalau kita menghantar komen pada rakan , ianya akan dipublish di news feed ) Jadi sekiranya ada sesiapa yang ingin mengumpat, mengutuk , mahupun menghina orang lain ataupun apa-apa sahaja yang berkenaan , gunakanlah ruangan sembang (chat) yang disediakan oleh FB (lebih dikenali sebagai IM on FB).

Saya sebagai anak kelahiran KUALA LUMPUR yang sudah menetap di JOHOR BAHRU selama 6 tahun telah pun memaafkan NAO kerana merasakan yang NOA ni sebenarnya tiada motif untuk menghina . Bukan nak kata saya boleh memaafkan NAO ni sebab saya bukan pure JOHOR (my parents JOHOREANS lorh ) Just rasa yang dia ni cuma ingin meluahkan yang FAMOUS AMOS kat JB ni just ada di SENAI AIRPORT sahaja (saya dah check , sebenarnya kat KULIM tiada langsung kilang produk ni - haha ) . Bagi mereka yang still cant accept NAO's apologize , it's okay . pendapat orang lain-lain kan . cuma satu sahaja yang ingin dinasihatkan , janganlah kita pun turut men-downgrade kan diri kita dengan menyumpah seranah + caci maki NAO ni kerana sekiranya kita berbuat demikian , kita ni sama sahaja dengan orang yang menghina itu . Remember that we are always in 1 nation , 1 MALAYSIA .

*SEKADAR BERKONGSI PENDAPAT , TQ .
psss.. FAMOUS AMOS kena bagi NAO
royalti ni , sebab dah naik kan nama produk tu . -LOL !

kiddozoey

Don't Be a Silent Reader Because You Have an Identity


No comments: