Thursday, November 17, 2011

Facebook Account Deactivated | Aku Bengang

ASSALAMUALAIKUM !
Hello fella(s) 
I'm not in a sunny day mood.
Kalau tak nak perasaan anda terganggu, sila berhenti membaca setakat ini.
 ENTRY INI UNTUK KAU KAU DAN KAU 
 Maaf atas penggunaan bahasa yang kasar dalam entry kali ini.

Actually lama betul aku tunggu nak post entry ni. Nak lepaskan Rabu yang tanpa kata tu. At last dapat juga aku masuk ke hari Khamis. Seriously aku bengang gila tadi. Aku kalau bengang, mengantuk pun terus hilang. Elok-elok mata nak tidur terus tak dapat tidur. Oh aku tipu yang tu, aku tidur sekejap tadi. Tapi tak lena macam selalu. Shit! Puncanya sebab aku baca timeline dekat twitter aku.
Eh apahal bradaaa, takkan pasal twitter pun nak bengang? Mana ada, aku cool lagi ni. Rilek tenang je. Dah lama aku tak buat entry macam ni. Saja nak lepas perasaan bengang aku. Nak belasah orang pun bukan ada sesiapa. Almaklumlah aku ni kesunyian -.- Luah kat blog je la yang mampu. Okay maybe aku yang sentap sangat sebab tak alih-alih terasa. Dia tak ada mention nama aku pun. Tapi sumpah memang aku terasa dengan tweet kau tu! Sumpah dhoo memang aku terasa. MEMANG! Sekarang kau terasa ke aku tengah cakap pasal kau? Tu lantak kau la. Sebab masa kau tweet tu ada kau fikir perasaan orang yang baca tweet kau? Macam aku ni contohnya. Maybe la tweet kau tu tak maksudkan aku. Tapi, pehlisss la. Benda tu terlampau general sampai aku rasa aku yang kau maksudkan. Maybe kau tak cakap pasal aku. Tapi masalahnya sekarang aku dah terasa sebab aku buat apa yang kau cakap tu. Sekali je la aku cakap, aku kalau dah tak suka, memang susah aku nak terima balik orang tu. Makan masa juga la nak terima pun. So kau faham-faham ah kalau aku tak tegur kau lepas ni. Jangan nak tanya aku kenapa pula. Kau patut fikir sebelum kau tweet benda tu. Macam yang aku pernah tweet sebelum ni
 
Tak nampak ke? Picit gambar untuk tumbesaran mendadak. Tu tweet aku sendiri. Aku tak curi tweet orang. Sekarang aku memang makan hati dengan kau. Sebabnya? Kalau tak suka apa yang orang buat, lain kali sound depan-depan, jangan nak sound belakang-belakang. Sumpah aku tak suka. And for your information, sekarang aku memang cepat sentap. Suka sangat heart feeling lepas tu jadi hurt feeling. Apasal entah. Aku benci diri aku yang lemah macam tu.Tapi aku tak suka orang nampak aku yang macam tu. Kadang-kadang bila orang gelak gelak senyum senyum belum tentu hati dia nak macam tu. Aku pun jenis yang macam tu. Lain orang lain cara. Tak payah nak pertikaikan.
Maybe orang akan cakap aku punya entry macam nonsense. Err who cares! Lantak aku la. Dah geram dho. Arghhh aku emosional. Pyan mana kau! Aaaaaaaaa I need you TT-TT Kalau dulu time aku sedih, ada je tempat aku nak mengadu. Sekarang -_______-" tak tahu la. Kadang-kadang aku rasa benci dengan diri aku sendiri. Yang boyfriend sendiri pula sibuk kerja memanjang. Aaaaaaa I Hate You! Orang yang dulu aku boleh bergantung harap semua dah tak ada di sekeliling aku. Ke aku yang larikan diri dari dorang? Semua orang macam dah lain sekarang. Tak tahu la diorang yang dah lain atau aku yang lain. Ni lagi satu masalah aku -.-
Memang apa yang kita buat tak semua orang boleh terima. Ada jenis yang boleh terima tu mungkin dia satu kepala dengan kita. Oh thanks sebab kau satu kepala dengan aku, layan otak aku yang biol ni. Bukan semua orang boleh terima cara aku. Tapi kau terima aku seadanya. Terima kasih banyak-banyak. Lepas ni aku akan deactivate fesbuk account aku tu. Yappp yang first account. Aku malas nak semak kepala hotak aku ni dengan benda yang entah apa-apa(?) Tapi second accound aku still hidup. Yang tu nyaman sikit. Notification pun selalu macam tak ada je. Maklumlah friends tak beriban riban riban macam yang first one. Ermm nanti agak-agak aku macam dah jiwa tenang, aku hidupkan balik account tu. Aku rasa macam nak unfriend je kau tu ha. Tapi errr tak nak la sekejam tu. Biar aku pujuk diri aku sendiri. Aku ni bukan budak lagi nak merajuk bagai. Umur pun dah memang layak mengundi untuk pilihan raya dah pun. Entry macam ni pun kalau boleh memang aku tak nak post. Tapi aku nak cakap dekat siapa? Siapa nak dengar apa yang aku nak cakap ni? Lepas bebel kat sini baru aku rasa lega. Aku nak nangis pun dah tak larat dah ni. Aku tahu kalau aku nangis sumpah muka aku buruk gila.
By the way esok aku balik JB. Ya esok. Hari ini dah 17 haribulan. Esok 18 so esok aku balik. Tiap kali nak balik mesti aku akan macam ni. Homesick agaknya. Macam biasalah kalau aku dah balik JB memang nak nampak muka aku kat internet amat payah sekali. Awal-awal aku nak inform, jangan rindu aku. Cuti sebulan yang tak sampai sebulan tu akan aku manfaatkan semanfaat yang boleh. Aku tahu ayat aku dari tadi tak boleh blah. Lantak je. Aku tak ada mood nak susun ayat. Aku pakai taip je apa yang lalu kat kepala hotak ni. Dah cukup lepas perasaan. Nak pergi deactivate fesbuk. Perasaan aku mengatakan yang aku akan deactivate sekejap je. Tak macam sebelum ni. Sampai sebulan lebih tu. Erghh tu betul-betul hurt feeling. Okay done.

Till then ByeBye♥

p/s - kalau kau terasa dengan aku, aku minta maaf awal-awal sebab ajal maut ditangan Tuhan. Kalau-kalau tak sempat nak bermaafan kang saja je menambah dosa. 

Lagu ni pernah jadi fabereto aku satu masa dahulu. 
Perasaan aku sekarang macam lirik lagu ni.
kiddozoey

Don't Be a Silent Reader Because You Have an Identity


2 comments:

HBM said...

kenapa ni chemokk??? tacing memanjang je sekarang? hehe. yelaa kan.. sekarang semenjak layan korean merean ni. hihihihih asyik tacing je sayang aku sorang ni... jgn segan2 nak share2 mcm dedulu ok? :)

darla carolina said...

@Hafiz - erghhh . lame aq ta share dgn kaw . sobsss . ermm biaselahh masalah takan penah abes . thanks sebab still care pasal aq TT-TT